Italienischer Freund sucht Hilfe

• Das hat er mir eben geschrieben:
    Matthias,

thank you for your kindness! The brother of my "Opa" is
    buried in the Military Italian Cemetery of Frankfurt am Main
    (Westhausen), I have received the confirmation by the Italian Consulate
    of Frankfurt. I will go to visit his grave, I hope to make it soon!
    (Meanwhile have you friends in Frankfurt that could take a photograph
    of the grave for me...???)

Frau Schmdt is a witness of the
    bombardment, see the following web page: "www.rgt26.de/Geschichte%
    20Standort.htm#WW" below the date 08.04.1945.

If you want, post the
    translation at the german forum too; I believe I have some problem with
    German registration...! Excuse me...I believe I'm taking advantage of
    you too much!

I wait for an answer by the Roth Airfield, I keep you
    posted!
    Thank you again Matt, all the best from Sicily!

Fabrizio

Folgende Übersetzung, die all seine Fragen beinhaltet, hatte ich ihm geliefert:
    Hi Fabrizio!

Translation with a few addings:

Sehr geehrte Damen und Herren,

mein Name ist Fabrizio Corso und ich schreibe Ihnen aus Sizilien/Italien.

Ich suche nach weiteren Informationen über den Bruder meines Großvaters. Er war Italienischer Angehöriger der Wehrmacht und er starb am 8. April 1945 während eines Fliegerangriffs auf den Fliegerhorst Roth-Kiliansdorf. Werfen Sie bitte einen Blick auf das angehängte Dokument: Er gehörte zum E.M.Itl.Fl.Ers.Batl.XI Feldpostnr. 1313. Haben Sie irgendwelche Informationen über diese Einheit? Haben Sie Bilder und weitere Informationen über diesen Tag? Wissen Sie etwas über die italienischen Soldaten auf dem Fliegerhorst? Kann sich Frau Schmidt an irgendwelche Dinge in Zusammenhang mit den italienischen Soldaten erinnern? Lassen Sie es mich wissen, wenn es irgendwie möglich ist. Es ist sehr wichtig für meine Familie und mich! Können Sie mir helfen?

Vielen herzlichen Dank!

Fabrizio Corso

Now send it again! Who is Frau Schmidt? The attached document says, that the remains of Your Granduncle were brought to Italy in May 1957.

You should registrate at www.forum-der-wehrmacht.de . There I`m registrated as "Barbarossa". They speak English too. If You wish, I might post the translation there whith a little comment. Try to translate my website with a machine like google or yahoo.

Best wishes!

Matthias